Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny....
Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.
Daniel Andreas Sager
Niemcy, 2023
93'
Niemiecki z polskimi i angieslskimi napisami
Przedziwna historia wzlotu i upadku największej gwiazdy niemieckiego dziennikarstwa ostatnich lat, pokazująca, jak cienka stała się w dzisiejszych czasach granica między prawdą a zmyśleniem. Kiedy Claas Relotius – największe od lat nazwisko niemieckiego dziennikarstwa – odbierał w 2019 roku ostatnią w swojej karierze nagrodę, wiedział już, że godziny jego sławy są policzone. Kilka dni później wybucha gigantyczny skandal: reportaże, dzięki którym dotarł na szczyt okazały się wytworem jego fantazji. Daniel Sager zagląda w swoim znakomicie udokumentowanym filmie za kulisy „afery Relotiusa”. Co sądzą o niej jego konkurenci, przełożeni i współpracownicy? Trudno sobie wyobrazić, by tak renomowana instytucja medialna jak „Der Spiegel” latami dawała się wodzić za nos oszustowi. Czy w dobie wszechobecnego relatywizmu i hermetycznych informacyjnych baniek w ogóle jest jeszcze zapotrzebowanie na prawdę i dziennikarski obiektywizm? Coraz częściej jesteśmy narażeni na fake newsy, subiektywne prawdy. Pytanie gdzie jest granica między przekazem, a opowieścią? Co jest celem współczesnego dziennikarstwa? Czego my szukamy w informacjach? Postaramy się odpowiedzieć na pytanie Kto nam objaśnia świat?