Wystarczy nacisnąć przycisk MOJEeKINO.PL, a przeniosą się Państwo do wirtualnej sali Paradoksu. Zapraszam na seanse! Poniżej znajdą Państwo filmy, które szczególnie polacam. Wybór jest znacznie większy :)

Beksińscy. Album wideofoniczny

Plakat

Beksińscy. Album wideofoniczny

reżyseria: Marcin Borchardt
scenariusz: Marcin Borchardt
obsada: Zdzisław Beksiński, Tomasz Beksiński
produkcja: 2017, Polska
czas trwania: 81'
wersja językowa: Polski

Historia wybitnego polskiego malarza - Zdzisława Beksińskiego i jego skomplikowanej relacji z synem Tomkiem - niezwykle popularnym dziennikarzem muzycznym, cierpiącym na depresję i podejmującym wielokrotnie próby samobójcze. Wstrząsający, dokumentalny dramat rodzinny precyzyjnie zrekonstruowany na podstawie prywatnych, nigdy wcześniej w takiej formie niepublikowanych, dźwiękowych, filmowych i fotograficznych materiałów z archiwum Beksińskich. Scenariusz oparty na bestsellerowej biografii Magdaleny Grzebałkowskiej pt. "Beksińscy. Portret podwójny".

Gniazdo

Plakat

Gniazdo

reżyseria: Sean Durkin
scenariusz: Sean Durkin
obsada: Jude Law, Oona Roche, Carrie Coon, Michael Culkin
produkcja: 2020, Wielka Brytania, USA
czas trwania: 103'
wersja językowa: Angielski z polskimi napisami; audiodeskrypcja

Zapraszam na kino plenerowe w imieniu Jude Law i Carrie Coon na znakomity thriller o małżeństwie, którego pozornie idealne życie zamienia się w spiralę sekretów i kłamstw.
„Pełna napięcia i tajemnic filmowa układanka” – The Film Stage
„Doskonałe studium gier małżeńskich” – Variety

Rory dostaje propozycję pracy i namawia swoją żonę Allison na przeprowadzkę do Londynu, gdzie wreszcie ma szansę zarobić wielkie pieniądze i wieść luksusowe życie, o jakim zawsze marzył. Bez względu na koszty, wynajmuje imponującą posiadłość na przedmieściach, a kiedy upragniony prestiż i wysoka pozycja społeczna wydają się być na wyciągnięcie ręki, Rory idzie o krok dalej i łamie wszelkie zasady, podejmując coraz większe ryzyko. Bez skrupułów dążąc do swojego celu, wpada w spiralę kłamstw, a w pozornie idealnym życiu małżeńskim zaczynają pojawiać się rysy. Wielki dom obnaża wzajemnie skrywane tajemnice, a to, co na zewnątrz wydawało się prawdziwą sielanką, za zamkniętymi drzwiami okazuje się demaskować prawdziwe oblicza małżonków.

Na rauszu

Plakat

Na rauszu

reżyseria: Thomas Vinterberg
scenariusz: Tobias Lindholm, Thomas Vinterberg
obsada: Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Magnus Millang, Lars Ranthe
produkcja: 2020, Dania
czas trwania: 115'
wersja językowa: Duński z polskimi napisami

W wirtualnej sali od 15 października.

Ten eksperyment to jazda bez trzymanki! Na rauszu opowiada historię grupy przyjaciół, nauczycieli szkoły średniej, zainspirowanych teorią, że skromna dawka czegoś mocniejszego pozwala otworzyć się na świat i lepiej w nim funkcjonować.
Nie przewidują jednak skutków, jakie pociągnie za sobą długotrwałe utrzymywanie stałego poziomu alkoholu we krwi – przez cały dzień, również w pracy…

Tylko zwierzęta nie błądzą

Plakat

Tylko zwierzęta nie błądzą

reżyseria: Dominik Moll
scenariusz: Dominik Moll, Gilles Marchand
obsada: Denis Menochet, Laure Calamy, Damien Bonnard, Valeria Bruni Tedeschi, Nadia Tereszkiewicz, Guy Roger‚ Bibisse’ N’drin
produkcja: 2019, Francja, Niemcy
czas trwania: 116'
wersja językowa: Francuski z polskimi napisami

Zagadkowe zniknięcie kobiety podczas burzy śnieżnej sprawi, że pięcioro nieznajomych zostanie uwikłanych w tajemnicę, która wykracza daleko poza senne górskie miasteczko gdzieś we Francji.

Każda z postaci ma coś na sumieniu, najwyraźniej nie chcąc dzielić się wszystkimi swoimi sekretami. Większość z nich to idealiści, którzy marzą o ucieczce od szarej rzeczywistości, odnalezieniu miłości czy spełnienia. Łączy ich poczucie frustracji oraz nietypowa sytuacja, w jakiej się znaleźli. Poświęcone poszczególnym bohaterom rozdziały filmu obrazują nie tylko różne punkty widzenia na temat samego zaginięcia Evelyn, ale stopniowo odkrywają też zależności między nimi. Kolejne elementy tej oryginalnej układanki zaczynają do siebie pasować.

Nowy film cenionego europejskiego reżysera Dominika Molla oparty jest na bestsellerowej powieści kryminalnej autorstwa Colina Niela wydanej w 2017 roku. Struktura „Tylko zwierzęta nie błądzą” może budzić skojarzenia z „Rashomonem” Akiry Kurosawy. Prezentując kolejne punkty widzenia na fabularną tajemnicę, Moll umiejętnie gubi tropy i steruje uwagą widza, zapewniając mu zarówno pełną napięcia intrygę, jak i ekranową rozrywkę.

Ludzki głos

Plakat

Ludzki głos

reżyseria: Pedro Almodóvar
scenariusz: Pedro Almodóvar
obsada: Tilda Swinton
produkcja: 2020, Hiszpania
czas trwania: 75'

W wirtualnej sali od 31 sierpnia.

Sensacja festiwalu w Wenecji, hołd złożony największej europejskiej aktorce przez ikonę europejskiego kina. „Ludzki głos” to pierwszy wspólny film Pedra Almodóvara i Tildy Swinton, a zarazem pierwszy zrealizowany po angielsku tytuł w dorobku hiszpańskiego reżysera. Ten na wskroś almodovarowski, kipiący kolorami i buzujący od emocji melodramat z powodzeniem łączy dwa temperamenty, wrażliwości i kinowe żywioły.
Jej bohaterka – zakochana, poniżona, zdesperowana – prowadzi swoją ostatnią telefoniczną rozmowę z mężczyzną, który od niej odszedł. W mieszkaniu w towarzystwie spakowanych walizek kochanka i jego osieroconego psa, miotając się od wściekłości do smutku, trawi miłosną katastrofę. Sięga po pigułki, chwyta za siekierę, rozlewa benzynę: chciałaby zabić siebie, chciałaby zniszczyć jego, chce zagrać rolę życia w dramacie zwanym rozstaniem. Zmienia kostiumy i maski, przymierza konwencje, błaga, krzyczy i szepcze: sprawdza, czy ta historia powinna skończyć się tragedią czy może jednak... happy endem?
Filmowi towarzyszy arcyciekawa rozmowa, w której reżyser i jego nowa muza dopowiadają ten wątek. Rozdzieleni przez pandemię, ze swoich domów mówią o pracy nad filmem, miłości do kina, inspiracjach i – wspólnych! – planach na niedaleką przyszłość.
Film trwa 30 minut, a po nim jest 45 minutowa rozmowa.

Kłamstewko

Plakat

Kłamstewko

reżyseria: Lulu Wang
scenariusz: Lulu Wang
obsada: ​Awkwafina, Zhao Shuzhen, Tzi Ma, Diana Lin
produkcja: 2019, Chiny, USA
czas trwania: 100'

Gdy mieszkająca w Nowym Jorku Billi dowiaduje się o chorobie ukochanej babci Nai Nai, w pierwszym odruchu chce wskakiwać do samolotu, żeby się z nią pożegnać.Jednak rodzina Billi decyduje się zataić przed Nai Nai informację o jej stanie zdrowia i postanawia zorganizować rodzinne spotkanie pod pretekstem skleconego naprędce absurdalnie wielkiego, hucznego wesela jednego z kuzynów. Co z tego, że pan młody zna się ze swoją narzeczoną zaledwie od kilku tygodni! Wszystkie tajemnice są dozwolone, a dzięki temu przyjazd całej rodziny, rozsianej po całym świecie, nie wzbudza podejrzeń ukochanej babci.

Uwielbiany przez widzów i krytyków, jeden z najlepszych filmów roku – 99%pozytywnych recenzji na Rotten Tomatoes, z nagrodzoną Złotym Globem dla Najlepszej Aktorki rewelacyjną Awkwafiną!

„Kłamstewko” to pełna wdzięku, serca, humoru i wzruszeń komedia o rodzinie, która decyduje się ukryć przed ukochaną babcią informację o jej stanie zdrowia i tłumnie odwiedzić ją, podróżując z odległych stron świata, pod pretekstem absurdalnie wielkiego, hucznego wesela jednego z kuzynów. Humor i nastrój tego kulturowego koktajlu przywołuje wspomnienie kultowego ​Między słowami​ Sofii Coppoli. W rolach głównych: Awkwafina, nagrodzona Złotym Globem dla Najlepszej Aktorki w musicalu lub komedii i niesamowita Shuzhen Zhao, która za rolę ukochanej babci Nai Nai zdobyła nominacje m.in. do Film Independent Spirit Awards i Satellite Awards.

Lato 1993

Plakat

Lato 1993

reżyseria: Carla Simón
scenariusz: Carla Simón
obsada: Laia Artigas, Bruna Cusí, David Verdaguer
produkcja: 2017, Hiszpania
czas trwania: 96'

Lato 1993 to czarująca i niebanalna podróż w czasie. Film, który doceniła publiczność na całym świecie, w idealnych proporcjach wzrusza i bawi. Carla Simón, wyróżniona Kryształowym Niedźwiedziem na Berlinale, z wyczuciem portretuje proces przeżywania starty i ekscytację towarzyszącą budowie nowej rodziny. Jej film łączy w sobie ciepło i błogość z intensywnymi emocjami czasu dorastania. Lato 1993 to film, który udowadnia, że szczęście można znaleźć wszędzie – wystarczy się rozejrzeć.

La Gomera

Plakat

La Gomera

reżyseria: Corneliu Porumboiu
scenariusz: Corneliu Porumboiu
obsada: Vlad Ivanov, Catrinel Marlon, Rodica Lazar
produkcja: 2019, Niemcy, Francja, Rumunia
czas trwania: 97'
wersja językowa: Rumuński, angielski, hiszpański z polskimi napisami

Nieprzewidywalna, rozpędzona, stale zmieniająca gatunkowe przebrania „La Gomera” kluczy i myli scenariuszowe tropy, niczym wyjątkowo sprytny zbieg. Kryminalna komedia w reżyserii Corneliu Porumboiu zaskakuje pomysłowością, bawi absurdalnym humorem, a przede wszystkim dowodzi, że każdy, kto traktuje siebie śmiertelnie poważnie, jest po prostu śmieszny.

Mistrz rumuńskiej Nowej Fali zabiera nas więc na wakacje od powagi, i to nie byle gdzie, bo na Gomerę, jedną z Wysp Kanaryjskich. To tu przypływa skorumpowany, ponury gliniarz z Bukaresztu (Vlad Ivanov), by nauczyć się sekretnego lokalnego języka gwizdów, el silbo. Dzięki niemu Cristi może dogadywać się z mafią i planować porwanie, gwiżdżąc na policyjne podsłuchy. Nauczycielami Rumuna zostają tutejszy gangster i tajemnicza, ciemnowłosa femme fatale (Catrinel Marlon), której nie mogło zabraknąć w opowieści mistrzowsko doprawiającej mieszankę kryminału, komedii, heist movie i westernu garścią błyskotliwych nawiązań do filmów noir. Zresztą to właśnie kobiety pociągają za sznurki tej nietypowej opowieści o policjantach i złodziejach.

„La Gomera” sprytnie buduje komedię o cynicznym policjancie uwikłanym w podwójną (czy tylko?) grę, używając do tego licznych nawiązań. A przy tym kojarzący się z serią „Ocean’s”, brawurowo żonglujący cytatami z arcydzieł Hitchcocka, Hawksa i Forda; odsyłający do „Gildy” z Ritą Hayworth, ale i słynnych obrazów Edwarda Hoppera; film Porumboiu jest pochwałą własnego języka. Takiego, którym można opowiadać o świecie bez uciekania się do klisz, i w którym humor obnaża dętą powagę wszelkich struktur i instytucji – czy będzie to przywiązana do rytuałów mafia, uzależniona od biurokracji policja, czy ślepo powielające gatunkowe przykazania Hollywood.

Oto My

Plakat

Oto My

reżyseria: Nir Bergman
scenariusz: Nir Bergman
obsada: Shai Avivi, Efrat Ben-Zur, Noam Imber, Smadi Wolfman
produkcja: 2020, Włochy, Izrael
czas trwania: 94'

W wirtualnej sali od 20 sierpnia.

Historia jednoczesnego dorastania ojca i jego autystycznego syna oraz podróży, która odmieni ich życie.
Aharon z oddaniem wychowuje swojego syna, Uriego. Żyją we dwóch, zanurzeni we własnej codziennej rutynie, tak bardzo różniącej się od świata, jaki znamy. Gdy Uri staje się formalnie dorosły, ma zamieszkać w specjalistycznym domu opieki. Czy jest na to gotowy? Aharon uważa, że nie, ale może w rzeczywistości sam nie dorósł do rozstania… W drodze do placówki ojciec podejmuje decyzję o wspólnej ucieczce.

Chwytający za serce, pogodny, czuły i zaskakujący film wielokrotnie nagradzanego izraelskiego reżysera Nira Bergmana, który znalazł się w oficjalnej selekcji MFF Cannes 2020. Znakomite kreacje aktorskie na długo zapadają w pamięć. Szczególne brawa należą się odtwórcy roli autystycznego syna Noamowi Imberowi, który porywa niczym Dustin Hoffman w „Rain Manie”.

Nędznicy

Plakat

Nędznicy

reżyseria: Ladj Ly
scenariusz: Ladj Ly, Giordano Gederlini, Alexis Manenti
obsada: Damien Bonnard, Alexis Manenti, Djibril Zonga
produkcja: 2019, Francja
czas trwania: 102'

Taki debiut zdarza się w kinie raz na kilka lat. Film w reżyserii Ladja Ly od swojej premiery na festiwalu w Cannes zachwyca krytyków i widzów na całym świecie. „Nędznicy” to jeden z najlepszych europejskich filmów minionego roku, prawdziwe odkrycie reżyserskie, nominowany do Oscara i Złotego Globu, zwycięzca Nagrody Jury w Cannes i laureat Europejskiej Nagrody Filmowej w kategorii Odkrycie Roku, zdobywca 12 nominacji do Cezarów i trzech statuetek Lumières Awards, w tym dla Najlepszego Filmu, laureat dziesiątek nagród na festiwalach na całym świecie i wielki hit francuskich kin (ponad dwa miliony widzów).

Montfermeil, które pulsuje od napięć, gniewu i niepewności to miejsce, w którym nieustannie toczy się gra o lokalne wpływy. Niewinny psikus grupy dzieciaków, które dla żartu kradną małe lwiątko z miejscowego cyrku, może okazać się początkiem rewolucji.

Pierwsza krowa

Plakat

Pierwsza krowa

reżyseria: Kelly Reichardt
scenariusz: Kelly Reichardt, Jonathan Raymond
obsada: John Magaro, Orion Lee, Toby Jones
produkcja: 2019, USA
czas trwania: 121'
wersja językowa: Angielski z polskimi napisami

W wirtualnej sali od 26 sierpnia.

Dziki Zachód, amerykański sen, nieprawdopodobna przyjaźń i… pieczenie ciastek w najbardziej czarującym filmie, jaki zobaczycie po powrocie do kin! „Pierwsza krowa” od studia A24 to hit światowych festiwali, zdobywca ponad 150 wyróżnień, nagród i nominacji.

„Kucharz Otis Figowitz zwany „Cookie" (John Magaro) przemierza kraj w towarzystwie wędrownych traperów. Po drodze zaprzyjaźnia się ze spotkanym w nietypowych okolicznościach chińskim imigrantem Kingiem Lu (Orion Lee). „Cookie" ma w ręku fach, Lu ma smykałkę do interesów, panowie dodają więc dwa do dwóch i postanawiają zarobić trochę grosza, handlując wypiekami. Sęk w tym, że potrzebują mleka, a w okolicy jest tylko jedna krowa. Plan początkujących biznesmenów już u podstaw zakłada więc rozbój".
Jakub Popielecki, Filmweb