Czas zamknięcia wykorzystaliśmy na wybudowanie sali wirtualnej. Znajduje się platformie kin studyjnych powołaną do życia przez Stowarzyszenie Kin Studyjnych. Wystarczy nacisnąć przycisk MOJEeKINO.PL, a przeniosą się Państwo do wirtualnej sali. Zapraszam na seanse! Poniżej znajdą Państwo filmy, które szczególnie polacam. Wybór jest znacznie większy :)

Lola

Plakat

Lola

reżyseria: Laurent Micheli
scenariusz: Laurent Micheli
obsada: Mya Bollaers, Benoit Magimel
produkcja: 2019, Belgia, Francja
czas trwania: 91'

Lola właśnie skończyła 18 lat i dowiedziała się, że została zakwalifikowana na operację uzgadniania płci. Niestety krótko po tym przyszła też informacja, że zmarła jej ciężko chora mama, która do tej pory jako jedyna pomagała jej finansowo. Spełniając ostatnie życzenie mamy, Lola i jej ojciec, który wcześniej wyrzucił ją z domu, i z którym nie miała kontaktu od ponad dwóch lat, wyruszają do ich rodzinnego domu, aby zawieźć tam prochy. Podczas wspólnej podróży muszą wrócić do niezagojonych ran, ale też zmierzyć się razem z nowymi wyzwaniami.

W roli ojca gwiazda francuskiego kina, nagrodzony w Cannes za „Pianistkę” Benoît Magimel. Debiutująca na dużym ekranie Mya Bollaers otrzymała za swoją poruszającą kreację Nagrodę Magritte (belgijski Oscar) dla najbardziej obiecującej aktorki.

Córka trenera

Plakat
Najblisze projekcje:
10.08, pon. / godz. 20:00 — oglądaj

Córka trenera

reżyseria: Łukasz Grzegorzek
scenariusz: Łukasz Grzegorzek, Krzysztof Umiński
obsada: Jacek Braciak, Bartłomiej Kowalski, Karolina Bruchnicka
produkcja: 2018, Polska
czas trwania: 93'

Najblisze projekcje:
10.08, pon. / godz. 20:00 — oglądaj

Zapraszam na pokaz specjalny 10 sierpnia o godz. 20:00. Po seansie zachęcam do obejrzenia rozmowy z twórcą filmu, która będzie dostępna tego samego dnia o godz. 21:45.

Upalne lato. Maciej Kornet (Jacek Braciak) i jego siedemnastoletnia córka Wiktoria (Karolina Bruchnicka) podróżują po Polsce, a ich trasę wyznaczają zawody w tenisie ziemnym. Ona jest oczkiem w głowie tatusia, jego wielką chlubą. On jest dla niej całym światem. Pewnego dnia dołącza do nich utalentowany Igor (Bartłomiej Kowalski). Maciej postanawia zostać jego trenerem. Dzięki chłopakowi Wiktoria otwiera się na nowe doznania: pierwszego papierosa, pierwszy kieliszek alkoholu, pierwszą miłość. Cała trójka wyrusza rozklekotanym vanem w długą podróż, podczas której każde z nich będzie starało się osiągnąć swój cel.Wyreżyserowanyprzez Łukasza Grzegorzka (Kamper) kameralny i niezależny komediodramat pokazujący rodzicielską presję i surowe wychowanie. Wyróżnikiem obrazu są bezpretensjonalny scenariusz, kapitalne dialogi oraz świetne aktorstwo. Odtwórcami głównych ról są Jacek Braciak (Pod Mocnym Aniołem), Karolina Bruchnicka (Restart), Bartłomiej Kowalski, Agata Buzek (Rewers) oraz Piotr Żurawski (serial Czas honoru).

Powitanie słońca

Plakat

Powitanie słońca

reżyseria: Stéphane Haskell
scenariusz: Stéphane Haskell
obsada: Raphaël Personnaz (narrator), Stéphane Haskell, Corine Biria, Therese Poulsen
produkcja: 2019, Francja
czas trwania: 90'

Widzieliście kiedyś ortodoksyjnego Żyda, mordercę w celi śmierci albo Masaja praktykujących jogę? „Powitanie słońca” to intrygujący dokument o odkrywaniu jogi w różnych zakątkach świata oraz jej uniwersalnej sile.

Tuż po czterdziestce życie Stephane’a Haskella, utalentowanego fotoreportera i dokumentalisty, stanęło na głowie. Mężczyzna, u którego zdiagnozowano ciężką chorobę, został sparaliżowany. Tam, gdzie lekarze bezradnie rozkładali ręce, a tradycyjna medycyna nie dawała wielkich nadziei na powrót do zdrowia, szansa niespodziewanie pojawiła się za spraw jogi. Przełomowym momentem było dla Haskella spotkanie z Teresą Poulsen, za namową której zgłębił nie tylko tajniki, ale i filozofię, jaka kryje się za jogą. To właśnie z tych inspiracji narodziła się idea nakręcenia dokumentu, będącego połączeniem osobistej historii z szerszym spojrzeniem na fenomen jogi. By go w pełni zrozumieć, Haskell wyrusza w podróż po świecie, odwiedzając miejsca, jakie pewnie nie przyszłyby nam w tym kontekście do głowy. Od celi śmierci w słynnym amerykańskim więzieniu San Quentin po Kenię, gdzie – jak się okazuje – Masajowie praktykują jogę od wieków. Rozmawia z parą Żydów, którzy drogę do judaizmu odnaleźli… poprzez jogę. Te doświadczenia pozwalają reżyserowi spojrzeć z nieco innej perspektywy nie tylko na zachodnią kulturę, ale i własne życie.

Dreamland

Plakat

Dreamland

reżyseria: Stanisław Berbeka
scenariusz: Stanisław Berbeka
produkcja: 2018, Polska
czas trwania: 83'
wersja językowa: Polski

W dokumencie Stanisława Berbeki odżywają wspomnienia o ojcu reżysera – Macieju Berbece. Dzięki relacjom świadków wypraw, wspomnieniom najbliższych oraz archiwalnym nagraniom (filmowym oraz dźwiękowym) przybliżamy się do sposobu myślenia wybitnego polskiego himalaisty i podróżnika.
Wśród opowieści o rodzinie, wyznawanych przez Berbekę wartościach oraz najważniejszych wyprawach pojawia się także wątek zimowej wyprawy na Broad Peak. 5 marca 2013 roku bohater filmu osiągnął swój wymarzony cel, jednak zginął podczas próby zejścia ze szczytu.

Bądź sobą, czyli nieopowiedziana historia Alice Guy

Plakat
Najblisze projekcje:
11.08, wt. / godz. 20:00 — oglądaj
18.08, wt. / godz. 20:00 — oglądaj

Bądź sobą, czyli nieopowiedziana historia Alice Guy

reżyseria: Pamela B. Green
scenariusz: Pamela B. Green, Joan Simon
obsada: Jodie Foster , Agnés Varda, Martin Scorsese, Julie Delpy
produkcja: 2018, USA
czas trwania: 103'
wersja językowa: Angielski z polskimi napisami

Najblisze projekcje:
11.08, wt. / godz. 20:00 — oglądaj

Alice Guy-Blaché swoją przygodę z kinem zaczęła pracując jako sekretarka Léona Gaumonta. Szybko pięła się po szczeblach kariery, by w wieku 23 lat nakręcić swój pierwszy film. Po ponad dziesięcioletniej współpracy z wytwórnią Gaumont wraz z mężem przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych, gdzie założyła własne studio. Szacuje się, że Alice Guy-Blaché miała udział – reżyserski, scenariuszowy czy producencki – w blisko tysiącu filmów.

W „Bądź sobą…”, którego realizacja zajęła ponad osiem lat, Pamela B. Green opowiada nie tylko o niezwykłym wkładzie swojej bohaterki w rozwój X Muzy, ale też o tym, jak łatwo została ona zepchnięta na boczny tor. Amerykańska dokumentalistka dotarła do niepublikowanych wcześniej materiałów archiwalnych, wplatając w nie szereg wywiadów z ludźmi filmu. Wśród nich m.in. Patty Jenkins, Ben Kingsley, Ava DuVernay czy Julie Delpy. Narratorką tej wyjątkowej opowieści o pierwszej kobiecie kina jest Jodie Foster.

Jezioro Dzikich Gęsi

Plakat
Najblisze projekcje:
13.08, czw. / godz. 20:00 — oglądaj

Jezioro Dzikich Gęsi

reżyseria: Diao Yinan
scenariusz: Diao Yinan
obsada: Ge Hu, Lun-Mei Kwei, Fan Liao, Regina Wan
produkcja: 2019, Chiny
czas trwania: 117'
wersja językowa: Mandaryński z polskimi napisami

Najblisze projekcje:
13.08, czw. / godz. 20:00 — oglądaj

Główny bohater filmu Diao Yinana, którym jest gangster Zhou, wpada w poważne tarapaty. Po tym, jak omyłkowo zastrzelił policjanta, sam staje się ruchomym celem. Jedyną szansą dla mężczyzny jest ucieczka.

Pomocy Zhou szuka u miejscowej prostytutki. To właśnie kobieta ma być jego łącznikiem ze światem. Zwłaszcza że nikomu oprócz niej nie może zaufać. W pogoń za bohaterem rusza bowiem nie tylko żądna zemsty policyjna jednostka specjalna, ale i skuszeni potencjalnym zarobkiem łowcy nagród, a w tle pojawia się również była żona mężczyzny.

W wielopoziomowym, pełnym retrospekcji kryminale Diao Yinana nic nie jest takie, jakie wydaje się na pierwszy rzut oka. Reżyser skutecznie myli tropy, co rusz umiejętnie pogrywając z uwagą widza. „Jezioro Dzikich Gęsi”, podobnie jak poprzedni film chińskiego reżysera „Czarny węgiel, kruchy lód”, to stylowe kino neo-noir, w warstwie wizualnej mocno zainspirowane niemieckim ekspresjonizmem.

Eastern

Plakat

Eastern

reżyseria: Piotr Adamski
scenariusz: Piotr Adamski, Michał Grochowiak
obsada: Maja Pankiewicz, Paulina Krzyżańska
produkcja: 2020, Polska
czas trwania: 75'
wersja językowa: Polski z angielskimi napisami / with English subtitles

Zapraszam na pokaz specjalny 3 sierpnia o godz. 20:00. Po seansie zachęcam do obejrzenia rozmowy z twórcą filmu, która będzie dostępna tego samego dnia o godz. 21:30. Film będzie dostępny do 23:30. Rekomenduję rozpoczęcie seansu najpóźniej około godz. 21:00.

Szokująca wizja Polski. W tej alternatywnej, dystopijnej rzeczywistości za bramą zamkniętego osiedla, pod okiem monitoringu, toczy się osobliwa gra. Obserwujemy świat, w którym broń jest legalna, naboje można kupić na stacji benzynowej, a życie ludzi reguluje wprowadzony przez państwo bezwzględny kodeks krwi. Dwie dziewczyny zostają wplątane w porachunki między sąsiadującymi rodzinami. Czy możliwe jest odrzucenie zasad rządzących wszechogarniającą kulturą zemsty, pełną przemocy i terroru?

„Eastern” otrzymał trzy nagrody na 38. Festiwalu Młodzi i Film w Koszalinie: dla Mai Pankiewicz za odkrycie aktorskie, dla zespołu Pro8l3m za najlepszą muzykę, a także Nagrodę Dziennikarzy za m.in. „przełamywanie konwencji, nieustanne zaskakiwanie widza oraz dwie postaci dziewczęce, których mogłyby pozazdrościć produkcje Marvela”. Film jest pełnometrażowym debiutem Piotra Adamskiego, który jest zarówno reżyserem filmowym, jak i artystą wizualnym.

Monos

Plakat

Monos

reżyseria: Alejandro Landes
scenariusz: Alejandro Landes, Alexis dos Santos
obsada: Sofia Buenaventura, Julián Giraldo, Karen Quintero
produkcja: 2019, Kolumbia, Urugwaj
czas trwania: 102'
wersja językowa: hiszpański z polskimi napisami

Wilk, Lady, Rambo, Yeti, Bum-Bum, Smerf, Szwedka i Pies to nastoletni partyzanci pilnujący amerykańskiej zakładniczki gdzieś w górach w Ameryce Południowej, pośród zjawiskowo sfilmowanych, soczystych i dzikich krajobrazów. Tajemnicza „Organizacja” daje im rozkazy przez radio, przydziela im krowę Shakirę, karabiny maszynowe do zabawy i pozwala na rytualne orgie po dniu ćwiczeń wojskowych. Kiedy przypadkowo ginie Shakira, zaczyna się walka o przywództwo w oddziale, który musi uciekać z gór do amazońskiej dżungli. Chaos i napięcie, które towarzyszyło nastolatkom zamienia się w brutalną walkę o przetrwanie w otoczeniu i nastroju przypominającym „Czas apokalipsy”. Zakładniczka wyczuwa szansę na ucieczkę, a oddział niszczy radio i tym samym kontakt z „Organizacją”. Młodzi rebelianci przypominający rozbitków z „Władcy much” zostają sam na sam ze swoimi demonami. Przedzierają się przez tropikalny las, a śmierć podąża za nimi… Hipnotyzującą atmosferę świetnie podkreśla ścieżka dźwiękowa Miki Levi. „Monos” zrobił furorę na festiwalach Sundance (Specjalna Nagroda Jury) i Berlinale 2019, gdzie „The Guardian” ogłosił film „największym okryciem” i określił go jako „młodzieżowy Czas Apokalipsy”. Dzieło Alejandro Landesa jest oficjalnym kolumbijskim kandydatem do Oscara.